onsdag 20. februar 2013

Monstermenneske av Kjersti Annesdatter Skomsvold

SYKT BRA BOK! BØR LESES!

Kjersti har ME og vanskelig for å gjøre noe annet enn å ligge. For å bli et menneske igjen, må hun skrive ei bok. Og den boka, Jo fortere jeg går jo mindre er jeg, kom ut i 2009. Monstermenneske kom ut i 2012 og handler om prosessen der Kjersti skriver debutboka si, om hvordan hun har det som syk og om alt det andre som følger med å være et tenkende menneske. 

Det er veldig spennende å få ta del i prosessen til Kjersti med å skrive Jo fortere jeg går jo mindre er jeg. Å lese boka der hun skriver ei bok lærte meg en del om språk og litteratur, som jeg faktisk tror vil gjøre meg til en bedre leser.


Denne boka er mest av alt full av fantastiske setninger og tanker, som jeg liker. Jeg kjenner meg igjen i mye, jeg kjenner venninna mi igjen i enda mer, men mest av alt blir jeg glad av at det finnes sånne mennesker som Kjersti der ut. Mennesker som tenker så mye kult, og som klarer å skrive det ned slik at vi andre får ta del i det.

Vær obs på at jeg skryter veldig nå, og at man kan bli skuffet. Hvis du føler deg som en veldig normal person, vil du kanskje ha problemer med å kjenne deg igjen i Kjersti. Da blir kanskje de 580 sidene litt mange.

Lån boka på Stavanger bibliotek, Randaberg bibliotek, Jærbiblioteka og Gjesdal bibliotek.

Torsdag 21.02 kommer Kjersti Annesdatter Skomsvold til Stavanger bibliotek. Jeg gleder meg!


Mette, Sølvberget
Følg meg på Twitter: @baguettis

Ingen kommentarer: